مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید

بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است...

این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست

علی رغم تاکید بر مقوله بازاریابی و رویکردهایی که در این زمینه وجود دارد ،در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، بازاریابی در حد حرف باقی مانده است و خبری از بازاریابی نیست !! و واقعیت تنها فروش است و بس و متاسفانه خیلی ها هنوز تفاوت فروش و بازاریابی و هدف بازاریابی را درک نمی کنند

مصرف کننده پروری این واقعیت را نشان می دهد، زیرا مشتری گرایی همان چیزی را از تجارت طلب می کند که ما به آن بازار می گوییم . بنابر اندیشه مصرف زدگی تجارت با نیازها، واقعیت ها ، و ارزش های مشتری شروع می شود ، البته اقتصاد را هم باید در نظر گرفت ، متاسفانه وقتی بازارها تک قطبی باشند و اقتصاد انحصاری باشد ،نیازهای مشتری مجازی می شود و از واقعیت وجودی مشتری گرایی فاصله می گیرد و مشتری مجبور است که خواسته خود را از بازار پایین بیاورد و آنچه را که قیمت کمتری دارد بپذیرد !!

بازاریابی اقتضا می کند فعالیت تجاری هدف خود برآوردن نیازهای مشتری قرار دهد و کمک به مشتری را پاداش خود بداند

این که پس از سال های طولانی بازاریابی، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

مصرف کننده پروری ننگ بازار است.

ست گادین بازاریابی

در حقیقت فروش و بازاریابی بیش از آن که مترادف یا مکمل هم باشند در تضاد با هم هستند

می توان فرض کرد که همیشه نیاز به مقداری فروش وجود دارد . اما هدف بازاریابی رساندن فروش به بیش از حد نیاز است . هدف بازاریابی این است که مشتری را چنان خوب بشناسد و درک کند که محصول یا خدمت مورد نیاز او را برآورده کند و فروش را تضمین کند .

در بهترین حالت بازاریابی باید به مشتری ای منتهی شود که آماده خرید است .

ممکن است تا این وضعیت راهی طولانی در پیش داشته باشیم و از همه مهم تر دخالت دولت ها در بازار و اقتصادهایی که وابسته منابع اولیه هستند و اغلب دچار بیماری هلندی در اقتصاد هستند ،از رسیدن به این هدف ممانعت می کنند .

به هر صورت مصرف کننده پروری گواه روشنی است بر این که شعار راستین مدیریت تجاری باید همواره این باشد، از فروش به بازاریابی

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .