تحقیق بازار

تحقیق بازار حلقه گمشده بازاریابی

دانسته ها به کار می آیند

اگرچه با هر کسب و کاری که صحبت میکنیم با تحقیق بازار آشناست، اما وقتی می پرسیم که آخرین باری که در بازار دست به تحقیق زده اند چه زمانی بوده است، چیزی در ذهن ندارند !!

یکی از دلایل مهم شکست استارت آپ ها، عدم شناخت نیاز بازار و مشتری است !

باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد !

خیلی از کسب و کارها و استارت آپ ها را مشاهده کرده ایم که تنها در ذهن خالقان آن استارت آپ بوده اند و وقتی به بازار راه یافته اند، متوجه شده اند که جایگاهی در بازار ندارند، باری ! سخن را کوتاه کنیم و اگر شما نمی دانید که چرا نیاز به تحقیق در بازار دارید، پس با خانه بازاریابی همراه شوید، در واقع مرحله ورودی خانه بازاریابی تحقیق در بازار است !

پس از سال ها سر و کله زدن با کسب و کارها ما روشی را خلق کرده ایم که در آن می توانید کسب و کار خود را مدل سازی کنید و قبل از صرف هزینه های بسیار که ممکن است نتیجه ای نداشته باشد، با لگو ها کسب و کار خود را مدل سازی کنید .

شاید در رابطه با مدل کسب و کار و خلق مدل کسب و کار مطالبی شنیده باشید و یا این که برای کسب و کار خود مدل دارید، ولی در واقع این مدل خیلی دینامیک نیست و شاید به نوعی بیشتر برای شروع کسب و کار ها کاربردی تر است، ولی کسب و کارهایی می خواهند تغییر مسیر دهند و ساختاردهی مچدد داشته باشند و یا نیاز به ارتباط بیشتر با مشتری دارند، نمی توانند در مدل کسب و کار همه نیازهای کسب وکارشان را بیابند .

مدل لگو متفاوت است.

هیچ کدام از دانسته های ما در کسب و کار مدرن و وابسته به بازار جهانی قطعی نیستند .

ما در دنیایی محیط کسب و کاری به سر می بریم که تغییر کردن قاعده اصلی آن است .

ما با مشخصه های زیادی سر و کار داریم که باید کنترل و بهینه سازی شوند .

کیفیت محصول، کیفیت خدمات، هوش مالی و درک روندهای بازار، بهره وری، مدیریت نیرو های کار، استفاده از فن آوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، بازاریابی محصولات و خدمات و ...

همانظور که می دانید، کسب و کار پدیده پیچیده و پر چالشی است و با ظهور بازاریابی دیجیتال و تغییرات مصرف کنندگان و تبدیل شدن به کاربر دیجیتال داستان بازی کسب و کار به شدت تغییر کرده است .

برای مشاوره بازاریابی و بررسی کسب و کار و سازمانتان با خانه بازاریابی تماس بگیرید .

شماره تماس خانه بازاریابی

02122051861

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .