راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند .

اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.

آیا در مرحله آگاهی ، ارزیابی و فروش مشتری با برند ما درگیر می شود ؟

با فرض این که کیفیت محصولات یکسان است ، و قیمت ها تفاوت چندانی ندارد ، آیا کالای ما می تواند متمایز باشد ؟

چگونه میشود متمایز بود ؟

به بسته بندی های رب گوجه دقت کنید، آیا برند خاصی در ذهن شما نقش می بندد ؟

کلید برندسازی ارتباط با مشتری است و البته ارتباط با مشتری از طریق بسته بندی خیلی هم ساده نیست و باید با تحقیقات بازار صحیح نیاز ذهنی مشتریان را درک کرد و طبق سلیقه مشتریان بسته بندی را تغییر داد

در تمام فعالیت بازاریابی می توان شاه کلید موفقیت را ارتباط نامید ، به عنوان یک مدیر و یک مدیر بازاریابی و یا مدیر تبلیغات و بسته بندی باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا این طرح با مشتری ارتباط برقرار می کند یا خیر ؟

رب گوجه  فرنگی با طرح متفاوت

اگرچه به نظر میرسد که طرح این رب گوجه هم خیلی روی علم بازاریابی نبوده است ، آن هم به خاطر دلند همیشه سر بلند که فکر نمی کنم ارزشی برای مشتری خلق کند !

اما همین طرح متفاوت رب گوجه ممکن است که ارتباط بیشتری با مشتری برقرار کند .

بسته بندی رب گوجه

پیشنهادهایی برای موفقیت در بسته بندی مواد غذایی :

با مشتری ارتباط برقرار کنید !

با مشتری ارتباط برقرار کنید !

می توانید برای هر استان با توجه به فرهنگ محلی شعار تبلیغاتی متفاوتی طراحی کنید ، مثلا اگر ارزش شناسایی شده در استان تهران و البرز زمان است ، می توانید بنوسید که پخت و پز سریع و آسان با محصولات بهروز ، اگر در منطقه توریستی می خواهید رقابت کنید ، سفری پرخاطره با محصولات بهروز و ...

نکته بعدی که باید مد نظر داشته باشید ماندگاری طرح شما در ذهن مشتری است

یک آدرس اینستاگرام ، وب سایت ، یا شبکه اجتماعی داشته باشید و مثلا سعی کنید که مشتری از غذایی که می پزد عکس بگیرد و در اینستاگرام برای شما بفرستد ...

طرح های زیادی قابل اجراست که در صورت تمایل می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .