چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !!

هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !

عملیات بازاریابی باید بدون وقفه و دائمی باشد

مردم درگیر خودشان هستند و کالا و خدمات شما اصلا برایشان مهم نیست، باید به مشتریان خود خدمات و محصولات خود را یادآوری کنید ، باید در ذهن مشتری باشید !

ارتباط با مشتری باید پایدار باشد و این فقط از طریق تبلیغات امکان پذیر نیست، باید بازاریابی کنید !

روی مشتری سرمایه گذاری کنید و پیام خود را به مشتری برسانید، به مشتری بگویید که خدمات و محصولات شما چگونه زندگی مشتری را بهتر می کنید

خیلی از کسب وکارها را دیده ایم که فکر می کنند چون یکبار به مشتری کالا فروخته اند، مشتری همیشه باید از آنها خرید کند، در حالی که مشتری حتی خریدش را هم به خاطر ندارد !

این قضیه در کسب وکارهای بی تو بی هم صدف می کند، مثلا توزیع کننده ای فکر می کند همه بازار او را می شناسند و باید از او خرید کنند و آنهایی که خرید نمی کنند، حتما یا فروش ندارند و خرید ندارند و یا این که کسب و کار رقیب پسرخاله آنهاست !! و به خاطر روابط فامیلی از رقیب خرید می کنند

نه این طور نیست، اگر مشتری شما را به خاطر ندارد، این به خاطر ضعف بازاریابی شماست .

بازاریابی یک سرمایه گذاری است و هزینه نیست

پس بازاریابی خدمات و محصولات خود را همیشه در دستور کار داشته باشید، اگر شما برنامه و طرح بازاریابی مشخصی ندارید، پس با ما تماس بگیرید، شما نیاز به مشاوره بازاریابی دارید

02122051861

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .