1941: First recorded use of television advertising.

متاسفانه یا خوشبختانه استفاده از تبلیغات تلویزیونی در سال 1941 آغاز شد و فصل جدیدی از تبلیغات شروع شد !

متاسفانه از این جهت که تبلیغات اسپم گونه در این رسانه هم کم کم دیده شد و متاسفانه همین حالا هم در شبکه های ماهواره ای بهای دیدن یک فیلم سینمایی دیدن تبلیغات آن شبکه است و البته شبکه هایی هم هستند که بودجه آنها از جای دیگری تامین می شود .

تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک راهکار

تبلیغات تلویزیونی

سوال اینجاست که آیا تبلیغات تلویزیونی خوب است یا بد ؟

باید بگوییم که تبلیغات بد نیست، و به هر حال ما برای آشنا شدن با محصولات نیاز به تبلیغات داریم، اما باید تبلیغات مدیریت شوند و رسانه ای مثل تلویزیون نباید رسانه تبلیغاتی خاص شود، خصوصا رسانه ملی ، اگر فرض کنید که جمعیت ایران روزانه هزار تومان هزینه صدا و سیما را بپردازند، بیش از هشتاد میلیارد تومان در روز به جیب صدا و سیما سرازیر می شود، پس بهتر است که این رسانه های تلویزیونی مدیریت شوند.

متاسفانه تبلیغات تلویزیونی بسیار تاثیر گذار است و در مرحله آگاهی و ارزیابی مشتری روی ذهن مشتری تاثیر دارد و گاها از طریق تماس و ارسال پیامک در همان لحظه مشتری را به تماس و خرید هم تشویق می کنید.

اولین تبلیغ تلویزیونی نمایش داده شده در جهان تبلیغ ساعت های بولوا بوده که مشاهده می کنید

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .