1980s: Development of database marketing, emergence of relationship marketing, emergence of computer-oriented spam

دوباره اسپم !

ضرورت برقرار کردن رابطه با مشتری و نفرستادن اسپم

در سال های 1980 میلادی به بعد بود که دیتابیس ها خیلی باب شدند !

اسپم

فرمول بازاریابی شکست خورده که البته بهتر است بگوییم اسپم و نه بازاریابی ! یا مثل این که ترجمه فارسی آن شده است هرزنامه !!

متاسفانه هنوز هم دیده می شود که ارسال پیام از روی لیست به تعداد زیادی افراد بازاریابی نامیده می شود که انواع تلفنی، ایمیلی، پستی و ... را شامل میشود، این راهکار کاملا شکست خورده است و اگر شما در برنامه بازاریابی خود چنین کاری انجام می دهید و برای افرادی که نمی شناسید پیام تبلیغاتی میفرستید و کالاها و خدمات خود را معرفی می کنیم، باید بگوییم که هرچه زودتر باید با کارشناسان گروه بازاریابی و فروش آرتا تماس بگیرید ! چون شما در حال پیمودن راه اشتباهی هستید !

شاید می پرسید چرا ؟ و مگر نباید با مشتری ارتباط برقرار کرد ؟

چرا باید با مشتری ارتباط برقرار کرد اما این راهش نیست !!

یعنی شما نمی توانید همینطوری برای افرادی که نمیشناسید پیام یا پیامک بفرستید.

شاید در روز پیامک های بسیاری توسط فروشگاه های زنجیره ای مطرح برای شما ارسال شود و فکر کنید که شاید این کار درست است، ولی متاسفانه برای این برندهای به ظاهر مشهور واقعا متاسفیم !

این کار نشان دهنده درک نکردن حقوق مشتری و هم چنین راه های ارتباطی صحیح با مشتری است

به جای ارسال پیام های نامربوط و نا به جا باید به دنبال کارزار تبلیغاتی و برنامه بازاریابی باشید

برای این مشاوره بازاریابی می توانید از کارشناسان گروه بازاریابی آرتا مشاوره بازاریابی بگیرید

شما باید راهکار بازاریابی داشته باشید، و به دنبال کلید ارتباطی با مشتری بالقوه و تثبیت ارتباط با مشتریان قدیمی باشید

به خاطر دارم که یک آموزشگاه زبان بود که برای مشتریان در محله اس ام اس ارسال می کرد و یک تراکت پخش کن در محدوده تراکت های تبلیغاتی موسسه را پخش می کرد،به مدیر موسسه گفتم که این کار اشتباه است و ممکن است در کوتاه مدت افرادی را جذب کند، ولی در بلند مدت با شکست مواجه می شود، و این اسمش بازاریابی نیست،بماند که متن اس ام اس ها و تراکت ها بسیار ناشیانه بود، مدیر موسسه گفت که راه دیگری نداریم و این راه جواب می دهد و بالاخره مشتری جذب می کند، پیش بینی ما درست از آب در آمد، موسسه بعد از دوسال ورشکست شد.

اگر برنامه های بازاریابی یک شرکت را به من بدهید، شکست یا موفقیتش را می توانم تعیین کنم، حالا ممکن است که یک محصول با انحصار و تحریم و شکاف های بازار به ظاهر موفق باشد ، ولی در دراز مدت با شکست مواجه می شود، یعنی برندهایی مثل ایران خودرو و سایپا ممکن است که بفروشند، ولی با این تعرفه های خنده دار واردات خودرو به ظاهر موفق هستند و در بلند مدت باید به کلی با بازار خداحافظی کنند

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .