پیش گفتار چهار رنگ

این نوشته ها بر گرفته از کتاب چهار رنگ نوشته تام شرایتر و در مورد تیپ شناسی احتمالی مشتری در بازاریابی شبکه است

پیش گفتار

بسیاری از بازاریاب ها از من می خواهند که یک توضیح ساده در مورد چهار تیپ شخصیتی در بازاریابی شبکه ای بدهم .

بقراط حدودا در چهارصد سال پیش از میلاد این ایده را مطرح کرد و در طی قرن اخیر بسیاری از روان شناسان و سخنرانها کتاب اصلی او را تدریس و تشریح می کنند

متاسفانه بسیاری از این مطالعه ها پیچیده و مفصل است و خیلی زود حوصله خوانده را سر می برد.

هم چنین خیلی از بازاریاب ها آن را مفید نمی دانند . برای مثال در بعضی از روش ها با بیست و پنج سوال تستی به دنبال تحلیل افراد هستند .

با این که این سوالات خیلی دقیق و نظام مند هستند ، اما دادن یک پرسش نامه 25 سوالی به مشتری ها قبل از این که با آنها صحبت کنید ، عملی نیست .

این را برای این نئشته ایم که به شما کمک کنیم تا :

تیپ شخصیتی مشتری احتمالی خود را سریع شناسایی کنید و تشخیص دهید با هر تیپ شخصیتی چه کلماتی باید استفاده کنید

تا گفته های شما به آسانی و با تفاهم بیشتر منتقل شود.

این کتاب برای دانشجویان طرفدار جزییات و پیچیدگی نوشته نشده است و اساتید و روان شناسان بیشماری وجود دارند که عاشق این موضوع هستند و کتاب ها و نوتشه زیادی در مورد آن نوشته اند که می توان از آنها استفاده کرد.

این کتاب برای بازاریابی است که به دنبال ایجاد تفاهم و ارتباط موثر با مشتریان احتمالی خود هستند . یک راه ساده و سریع که نه تنها به شما یاد می دهد که چگونه تاثیر گذار تر با مشتریان احتمالی خود صحبت کندی ، بلکه به شما می گوید که چه چیزهایی به مشتریان احتمالی تان نگویی تا جلوی خرابکاری ها را بگیرید.

تام شرایتر ( ملقب به ال بزرگ )

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .