1950s: Systematization of telemarketing

بازاریابی سیستماتیک تلفنی

در سال های بعد از 1950، بازاریابی سیستماتیک تلفنی در آمریکا شروع شد !

اسپم و باز هم اسپم ! لطفا از وارد شدن به زندگی و حریم خصوصی افراد بدون اجازه آنها دست بردارید !

ارسال هرگونه اس ام اس یا برقراری تماس تلفنی با مشتری بدون اجازه مخاطب ممنوع است و شما نباید این کار را انجام دهید !

ممکن است به موفقیت های کوتاه مدت برسید، اما موفقیت بلندمدت خیر !

ارسال اس ام اس تبلیغاتی مربوط به شرکت های شکست خورده است ، اس ام اس تبلیغاتی مشکلی ندارد اگر شما از مخاطب اجازه داشته باشید، اما ارسال اس ام اس بدون هماهنگی و اجازه یک کار زشت و بدون نتیجه بلند مدت است .

جالب اینجاست که بسته های ارسال پیامک های منطقه ای به فروش می رسند، ارسال پیامک تبلیغاتی اصلا راه درستی نیست، ما راه های جایگزین و راهکارهای بهتری داریم

بازاریابی تلفنی

البته مفهوم دیگری هم داریم به نام کلاهبرداری تلفنی که در ایران هم رایج بود و اکنون کمی فرهنگ خرید مردم متفاوت شده است، در این نوع کلاهبرداری تلفنی که متاسفانه از آن تعبیر به بازاریابی تلفنی می گردد، تلفن دهنده سعی می کند تا کالا یا سرویسی به ظاهر خوب را به مشتری بفروشد که متاسفانه هیچ شباهتی به کالای گفته شده ندارد و یا خدمت مورد نظر و کارکرد گفته شده را ندارد

راه حال جایگزین بازاریابی تلفنی چیست ؟

خب گفته شد که بازاریابی به صورت ناخواسته توسط برقراری تماس با مخاطبینی که نمی شناسیم یک مزاحمت است . سوال اینجاست که راه حل جایگزین چیست ؟

اولا اینکه اگر جایگزینی هم نداریم، حق نداریم به حریم خصوصی دیگران وارد شویم .

ممکن است که در طی تماس با مخاطبین ناشناس فروشهایی هم داشته باشیم ولی به جای ارسال اسپم و هرزنامه و تماس های تصادفی بهتر است برنامه بازاریابی داشته باشیم .

حضور در نمایشگاه ها می تواند یک شروع خوب برای جذب مشتریان جدید باشد و گرفتن شماره آنها برای برقراری تماس تلفنی یا ارسال اطلاعات با اجازه خود آنها

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .