اخبار بازاریابی

بانک رباتیک در چین

بانک فن آوری در چین

بانک ساخت و ساز چین شعبه ای را در شانگهای افتتاح کرده که فقط با نیروی فناوری محض اداره می شود.

بانک رباتیک در چین

به گزارش ایبِنا به نقل از بانکینگ تِک، بانک ساخت و ساز چین شعبه ای را در شانگهای افتتاح کرده که در آن هیچ نیروی انسانی وجود ندارد و به جای آن از هوش مصنوعی، فناوری واقعیت مجازی و تشخیص صورت برای ارائه خدمات بانکداری مورد استفاده قرار می گیرد.

این اقدام حرکتی در جهت روباتیک شدن در صنعت بانکداری چین محسوب می شود؛ ضمن اینکه مسئولین بانک ساخت و ساز چین اعلام کردند یکهزار و ۶۰۰ دستگاه هوشمند در ۳۶۰ شعبه این بانک در شهر شانگهای راه اندازی کرده اند که کاهش هزینه ها را در بخش نیروی انسانی و سهولت در امور مشتریان را به همراه داشته است.

در این بانک منحصر به فرد، مشتریان برای گرفتن مشاوره و انجام امور بانکی خود با روبات ها صحبت می کنند و این کار از طریق فناوری تشخیص صدا انجام می گیرد.

این بانک قادر است ۹۰ درصد از تقاضاهای مرتبط با امور پول نقد و غیر نقد را که در بانک های سنتی انجام می گیرد را پوشش دهد. بر پایه این گزارش، انجمن بانکداری چین اعلام کرد که تا پایان سال گذشته میلادی، تعداد ۲۲۸ هزار و ۷۰۰ شعبه در چین مجهز به دستگاه های ارائه خدمات خودکار شدند و بطور کل ۵ درصد از مجموع شعب بانک های چینی در حال هوشمند شدن هستند.

مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق راه اندازی می شود

رایزن بازرگانی ایران در عراق:

مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق راه اندازی می شود

بغداد - ایرنا - رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اولین مرکز بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در عراق برای گسترش بازارهای صادراتی همزمان با دهه کرامت در بغداد افتتاح خواهد شد.

مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بهزاد گفت این مرکز با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالاهای ایرانی و در راستای سیاستهای راهبردی وزارت صنعت و معدن تجارت راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار داشت: 21 عنوان اولویت دار برای بازار عراق جهت حضور مستقیم تولیدات برتر ایرانی دربخش کالا و خدمات پیش بینی شده است.
به گفته وی این عنوان ها شامل کالاهای صنعتی زیر ساخت، برق، دانش بنیان، نفت و گاز، ساختمان، خوراک دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، دارو و مواد آزمایشگاهی، مصنوعات پلاستیک و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لبنی و نوشیدنی، ماشین آلات، خوراک دام و طیور، تاسیسات آب و فاضلاب و آبرسانی، مواد شوینده بهداشتی، فرش و موکت، صنایع کشاورزی و غذایی، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، رنگ و رزین، سنگ و کاشی و سرامیک می باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود پس از پیگیریهای مداوم انجام شده تاکنون موافقت این مرکز صرفا برای ایران صادر شده و این مرکز اولین حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق است.
بهزاد همچنین در توضیح اهداف این مرکز گفت: نیاز سنجی انجام شده نشانگر آن است که حضور مداوم شرکتها در بازار عراق و همچنین تعاملات لازم برای شناخت تقاضا و پاسخ بموقع به مشتریان در بازار عراق ضروری است.
وی در تشریح هدف دیگر از فعالیت این مرکز گفت: معرفی ویژگیهای کیفی محصولات ایرانی و مدیریت برند توسط بنگاههای اقتصادی در افزایش ضریب نفوذ کالای ایران به عراق بسیار موثر خواهد بود.
رایزن بازرگانی ایران در عراق در خصوص ویژگیهای این مرکز به موقعیت آن در مرکز شهر بغداد به لحاظ دسترسی آسان، امکان عرضه و معرفی بلا واسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی، امکان ارائه خدمات، راهنمایی حقوقی ، بازاریابی، مشاوره ، بیمه و ...، انجام تبلیغات جمعی در رسانه های عراق، و حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکتهای ایرانی اشاره کرد.
وی مساعدت در رویه های ترخیص کالای مشارکت کنندگان در مرکز ، عدم نیاز به ثبت شرکت در مدت استقرار در مرکز، عدم نیاز به موافقت دولت عراق برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز، برخورداری مرکز از امکان ایجاد ارتباطات بنگاههای اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان اخذ کانتر و یا غرفه با تخفیف های پلکانی را از دیگر ویژگی های مهم مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق ذکر کرد.
بهزاد یادآور شد: این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق خواهد بود بنابراین مشارکت واحدها و شرکتهای توانمند و ممتاز در این مرکز مورد تاکید است.
وی با اشاره به تقاضاهای واصله از استانهای مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق گفت این مرکز بستری برای حضور موفق شرکتهای با برنامه جهت توسعه صادرات به عراق است و انتظار می رود هدایت موثری با مدیریت بخشهای دست اندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکلهای بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران برای پشتیبانی و ترغیب صادرات کالای ایرانی انجام پذیرد .
شایان ذکراست اطلاعات لازم در خصوص جزییات مرکز برروی سایت قابل دسترس میباشد

http://iptcenter.ir

بلاگ بازاریابی

  • راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

    راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند . اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
  • مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

    پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است . با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست
  • پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

    خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم ! خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !
  • چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

    عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !
  • چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

    بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است . افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .